Mi a SEO?
Mi a SEO?
Rovat: Kipróbáltuk! | Dátum: 2009-08-27 15:52:12 | Írta: Kovács István

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO), illetve keresőmarketing az a tevékenység, melynek célja, hogy egy weboldalt a webes keresők megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb jussanak.


Weboldalunk esetében az egyik legfontosabb cél, hogy arra minél többen ráleljenek. A statisztikák szerint a legtöbb weblapot a keresőoldalakon keresztül találják meg.


Ez a jelenlét a legolcsóbb és egyik leghatékonyabb fajtája az oldalak népszerűsítésének. Csakhogy általánosan elismert tény az, hogy a keresés eredményei közül az első 10-20 találatnál (tehát az első néhány találati oldalnál) többet ritkán néznek meg. Így hát a puszta jelenlét a keresők adatbázisában még nem ér sokat, ha ugyanis a számunkra lényeges kulcsszavakra rákeresve a 700.-ik helyen bukkanunk fel, akkor onnan forgalomra ne nagyon számítsunk.


Azokat a módszereket, technikákat, melyek révén növelhető a keresőoldalak felől bejövő forgalom, összefoglalva keresőmarketing (search engine marketing = SEM) néven ismerik. Ennek egyik leghatékonyabb és legolcsóbb fajtája a keresőoptimalizálás.

Mik a SEO technikái, módszerei?

Részekre bontom, hogy mik is a SEO alkotóelemei, hogy könnyebb legyen eligazodni a lehetőségek sűrűjében. Az alábbi sorrend nem követ semmiféle szisztémát, mivel az egyes részeket ugyanolyan fontosnak kell tekinteni, mint a többit.

  • Domain név helyes megválasztása
  • XHTML/HTML szabványra épülő valid weboldal, mely hibamentes és könnyen átlátható
  • Jól megválasztott kulcsszavak, valamint az oldal leírásának pontos megadása
  • Igényes, jól kidolgozott és SEO-barát tartalom (egy későbbi fejezetben lesz róla szó)
  • Linkmarketing futtatása (szintén egy későbbi fejezet témája)

Tehát ezek azok az elemek, amelyek magát a SEO-t alkotják. Mindegyikre figyelnünk kell, ha eredményeket szeretnénk elérni a látogatottság terén.

A Domain név helyes megválasztása

Napjainkra előállt az a helyzet, hogy az ismert kifejezések legnagyobb részét már lefoglalták (ez igaz a külföldi és magyar kifejezésekre is). Ugyanakkor léteznek olyan domain kiterjesztések, melyekre közismert szavak nincsenek lefoglalva, például a www.nev.hu már foglalt, de a www.nev.info t senki sem birtokolja. Ilyeneket érdemes figyelni, valamint az úgynevezett domain árveréseket, ahol a már lefoglalt domain nevek cserélnek gazdát.

Néha barátságos áron találhatunk a mi vállalkozásunkhoz fontos domain neveket. Igaz viszont, hogy a keresettebb kifejezésekért magasabb árat kérnek.
Ha nem sikerül megfelelő domain nevet találni, akkor marad az ingyenes szolgáltatóknál való regisztráció (ezt csak végső esetben alkalmazzuk!), vagy ha blogot akarunk futtatni, akkor az ingyenes blogszolgáltatónál való regisztráció.

Eddigi megfigyeléseim alapján olybá tűnik, hogy az egyedi domainnel rendelkező lapoknak nagyobb a súlyuk még akkor is, ha éppenséggel nem rendelkeznek tartalommal.

XHTML/HTML szabványra épülő valid weboldal
Most csak nagyvonalakban írom le, hogy tulajdonképpen miről is van szó.

Kulcsszavak, Meta tagek

A szövegírás előtti legelső feladat, hogy áttekintjük, hogy mivel is foglalkozunk, mik azok a szakszavak, melyek ehhez a témához köthetők. Nem szabad lebecsülnünk ezt a lépést, ugyanis a rosszul megválasztott kulcsszavak rossz pozícionálást eredményeznek. A rossz pozícionálásnak pedig kevés, vagy nem megfelelő érdeklődési körű látogatók az eredménye.
Az eredményes keresőoptimalizálás érdekében ajánlott először 6-10 kulcsszónál nem többet összegyűjteni. A későbbiekben természetesen, ha szeretnénk bővíteni szolgáltatásaink és ezzel együtt kulcsszavaink körét, nyugodtan meg lehet tenni, de kezdésnél ajánlott alacsony kulcsszó számmal indítani.
A kulcsszavak választásánál oda figyelnünk kell, hogy melyeket keresnek a legtöbben. Ezeket feltétlenül bele kell raknunk a mi oldalunkba is. A kulcsszavak népszerűségét a Google Adwords-ével tudjuk ellenőrizni.

Nézzünk egy példát autós témával foglalkozó weboldal kulcsszavainak választásához.

Értelemszerűnek látszik, hogy az autó szót mindenképpen kulcsszónak válasszuk. Továbbá az autók szót is, hiszen nem nagy a verseny ennél a szónál, továbbá 90 000-es a rákeresések száma. A használtautó és a hasznaltauto kifejezést is beleszhetjük oldalunk tartalmába, ugyanis 300 000-es illetve 200 000-es a rákeresés, valamint a verseny sem olyan erős ezen a téren. Ezeken felül szűkíthetnénk egyes autótípusokra is, de itt elég szoros a mezőny. Ha azonban mi bizonyos típusú autókkal foglalkozunk, akkor feltétlenül szerepeltetnünk kell ezeket a szavakat is.

Ha megvagyunk a kulcsszavak kiválasztásával, akkor írnunk kell egy-két mondat hosszú ismertető szöveget, mely az ún. Description meta tag lesz. Ebbe a szövegbe válogathatunk a kulcsszavak közül is.

Maradjunk az autós weboldalnál. A kulcsszavak, melyek közül válogathatunk: autó, autós, használtautó, Karcsi Autós kft, utánfutók. A leírás: Karcsi Autós kft. Nálunk a használtautó is autó. Ezeken felül utánfutók nagy választékban.
Megfigyelhető, hogy ebben a szövegben az első két mondat egy szlogen is lehet. A szlogenek nagyon alkalmasak rövid leírásokban, ugyanis tömörek és kulcsszavak is nagy számban szerepelnek bennük.

Ne feledkezzünk el az oldal címéről (title tag) sem. Ennél szintén fontos szempont, hogy legyenek benne kulcsszavak, ráadásul még a hosszúságra is figyelnünk kell. Nem szabad sem rövidnek, sem hosszúnak lennie. Az ideális hossz 110-130 karakter között van. Célszerű a weboldal minden lapjához más címet írni. A title minden esetben tartalmazzon kulcsszavakat, valamint az adott lapon található témakör, termék stb. megnevezését is.

Amennyiben szeretnél többet megtudni a témáról, látogass el a www.weboldalkeszites.org webcímre, vagy kövesd a weboldalkészítést twitteren.

 

 





2007 - 2017 © Minden jog fenntartva!
OLVASTAD MÁR?


Miért lassú az okostelefonunk? Szombati gondolkodó, ajánlom egy jó reggeli kávé mellé elolvasni.